dysk internetowy

Jak przesyłać za darmo duże pliki (np. filmy) przez internet?

Autor:

Należy wiedzieć, że obecnie serwisy internetowe, takie jak na przykład WeTransfer, umożliwiają przesyłanie całkiem dużych paczek z filmami, zdjęciami albo innymi dokumentami. Możemy z nich korzystać na komputerze, laptopie albo telefonie. Całkiem sporej wielkości pliki udostępnimy także z tzw. dysku internetowego, jak na przykład Google Drive czy Dropbox. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie, ponieważ dzięki dosłownie kilku kliknięciom wyślemy od razu duży plik w postaci filmu, paczki ze zdjęciami, programu czy zwykłego archiwum ZIP. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej (krok po kroku) jak w łatwy sposób przesłać za darmo duże pliki w postaci filmów, zdjęć, programów czy archiwów:

1). Komfortowo przez Dropbox

Należy wiedzieć, że działa on podobnie jak Google Drive (o którym później powiemy). Możemy dzięki niemu wysyłać duże pliki, ale również je porządkować oraz przechowywać. W darmowej wersji mamy 2GB pojemności na przechowywanie i udostępnianie swoich plików. Należy wejść na dropbox.com, gdzie się zalogujemy. Klikamy „Pliki” w lewej kolumnie. Następnie najeżdżamy kursorem na folder, który chcemy wysłać. Wybieramy „Udostępnij” i wpisujemy e-mail, imię i nazwisko adresata. Warto wiedzieć, że Dropbox przydaje się, kiedy chcemy, aby kilka osób miało ze swoich komputerów dostęp do konkretnych plików. Na przykład kiedy pracujemy wspólnie nad projektem, po zalogowaniu się każdy może pracować zdalnie na dokumentach na dysku. Ponadto dodajmy, że pliki na Dropboksie możemy przechowywać dowolnie długo.

Za pomocą Dropbox prześlesz za darmo duże pliki w postaci filmów, paczek ze zdjęciami czy archiwów ZIP/RAR.

2). Bardzo prosty w obsłudze WeTransfer

Na początek w przeglądarce powinniśmy wpisać adres wetransfer.com. Kiedy wejdziemy już na stronę główną, możemy zmienić język z angielskiego na polski w okienku, które wyskoczy nam w górnym prawym rogu. Abyśmy mogli przesłać duże pliki w dowolnym formacie (np. filmy czy paczki ze zdjęciami) musimy zaakceptować warunki korzystania z usług. Wówczas pojawi się ramka „Dodaj swoje pliki”. Wpisujemy w niej adres lub adresy e-mail odbiorców oraz w odpowiednim miejscu swój. Mamy także dostępne okienko na krótką wiadomość. Należy wiedzieć, że folder, który chcemy wysłać, załączymy, klikając „Dodaj swoje pliki lub wybierz folder”. Możemy go również przeciągnąć z pulpitu i upuścić na stronie. Na koniec klikamy „Transfer” – i gotowe. Otrzymamy e-mailem wiadomość, że nasza przesyłka wyszła, a także – czy odbiorca ją otworzył czy nie. Warto też wiedzieć, że za darmo wyślemy pliki do 2GB. Natomiast pamiętajmy o tym, że za większe trzeba zapłacić. Przesyłkę należy rozpakować w ciągu 7 dni, potem ona znika. Ponadto trzeba stwierdzić, że odbieranie plików także jest proste. Dostajemy wtedy e-mail ze strony wetransfer.com. Następnie po otwarciu go widzimy adres nadawcy, wiadomość do niego, a także to, ile przesyłka zawiera elementów. Trzeba kliknąć na niebieskie pole „Get your files”, czyli „Pobierz swoje pliki”. Czekamy moment, aż one załadują się w „Pobranych”. Warto dodać, że taki katalog mamy zazwyczaj na górnym lub dolnym pasku naszej skrzynki e-mail. Na koniec plik przeciągamy na pulpit komputera. Ponadto, gdy chcemy otrzymać bezpośredni link do naszego dużego pliku, wystarczy kliknąć na małe niebieskie kółko z trzema kropeczkami w środku i wybrać opcję “Get transfer link”. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy w stanie udostępnić innym adres pliku za pomocą Messengera, Whatsapp itp.

WeTransfer umożliwia udostępnianie / wysyłanie dużych plików o maksymalnym rozmiarze 2GB. Usługa jest darmowa.

3). Dużo możliwości na Dysku Google

Jest on komfortowym rozwiązaniem szczególnie dla osób, które posiadają skrzynkę pocztową na gmail.com. Kiedy mamy ją otwartą, w oddzielnej karcie w wyszukiwarce Google wpisujemy drive.google.com. W okienku „Mój dysk” zobaczymy swoje pliki i foldery. Następnie klikamy w wybrany dokument. W prawym górnym rogu pojawią się trzy kropeczki ustawione pionowo. Klikając w nie, wejdziemy w pole „Dodaj osoby i grupy”. Jest ono powiązane z naszą listą adresów, więc kiedy tylko zaczniemy wpisywać odbiorcę, od razu pojawią się podpowiedzi, na przykład wszystkie adresy e-mail zaczynające się na „k”. Możemy napisać także wiadomość i klikamy „Wyślij”. Należy wiedzieć, że za darmo możemy korzystać z dysku o pojemności 15 GB. Tutaj przechowamy także filmy, zdjęcia i pliki, które otrzymaliśmy. Będą tam tak długo, aż ich nie usuniemy. Warto dodać, że aby odebrać plik, otwieramy e-mail od nadawcy. Najeżdżamy myszką na miniaturę załącznika i klikamy „Pobierz”. Ponadto, kiedy mamy potrzebę przechowywania dokumentów, filmów czy zdjęć na Dysku Google, warto je wtedy uporządkować. Wówczas będzie nam prościej z nich korzystać. Możemy również założyć folder, do którego włożymy duże pliki przeznaczone do wysłania znajomym. Na stronie Google Drive wybieramy przycisk „Nowy”, który jest po lewej stronie, a następnie „Folder”. Wpisujemy nazwę nowego dokumentu, po czym klikamy „Utwórz”.

Google Drive to darmowy dysk internetowy od Google. Dzięki niemu można przesyłać i udostępniać duże pliki np. filmy całkowicie za darmo.

Dzięki tym trzem najpopularniejszym usługom prześlesz swoim znajomym lub współpracownikom duże pliki w postaci filmów, archiwów, paczek ze zdjęciami. Wszystkie są darmowe, jednak posiadają pewne ograniczenia, które dla zwykłego użytkownika nie powinny mieć wpływu. Mamy nadzieję, że od teraz będziesz wiedział jak w prosty sposób i całkowicie bezpłatnie wysyłać duże pliki przez internet.

Jeżeli chcesz przesłać zdjęcia, polecamy artykuł Darmowy hosting zdjęć w którym dowiesz się jak wygodnie dzielić się plikami graficznymi.

Skomentuj lub zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Czytaj więcej