Voicebot jest nowoczesnym i inteligentnym oprogramowaniem do komunikacji, które coraz częściej jest implementowane na stronach firm. Zwłaszcza tych, w których liczba kontrahentów jest duża, a komunikacja odbywa się na wielu poziomach. Sprawdź, jakie jeszcze zalety ma voicebot i jak usprawnia komunikację z klientem.
Voicebot – zasada działania
Nowoczesne voiceboty to zaawansowane narzędzia, które można porównać do sztucznej inteligencji. Nie tylko są w stanie wykonać zaprogramowane czynności, jak połączenia do klientów w celu zebrania opinii na temat jakości obsługi czy przyjęcia reklamacji, ale też samodzielnie odbierają połączenia, identyfikują temat, klasyfikują go i przekierowują sprawę do odpowiednich osób. Można je z powodzeniem nazwać wirtualnymi asystentami, które uczą się na bazie swojej pracy. Dla przedsiębiorcy to możliwość automatyzacji działań i zaangażowania specjalistów dopiero na tym etapie kontaktu z klientem, na którym ich udział jest już niezbędny. To oszczędność czasu pracy i kosztów, które zwykle pochłania zewnętrzna infolinia lub rozbudowany dział obsługi klienta. Jeśli chcesz poznać wszystkie możliwości tego narzędzia, więcej informacji znajdziesz na stronie jednego z dostawców rozwiązań dla firm: https://www.apifonica.com/pl/produkty/voicebot/przeglad/.
Fakty i mity na temat voicebotów
Czy voicebot działa podobnie jak spamujące skrzynkę e-mailową automatyczne wiadomości, wysyłane do przypadkowych osób? To zdecydowanie mit! Fakt jest taki, że inteligentny komunikator daje możliwość nie tylko załatwiania wielu spraw jednocześnie. To także narzędzie, które poprawia komunikację, ponieważ czas przyjęcia zgłoszenia i rozwiązania sprawy jest krótszy, jeśli ta zostanie przez voicebot zidentyfikowana i przekierowana od razu do odpowiedniego działu.
Voicebot nie tylko jest w stanie obsługiwać wiele połączeń jednocześnie, niezależnie od miejsca i czasu.
- Obsługę klienta za pośrednictwem voicebotów można dopasować do potrzeb kontrahentów. Spersonalizowane komunikaty to podstawa w biznesie, w którym każda branża rządzi się swoimi prawami. Inteligentny komunikator jest w stanie przeprowadzić rozmowę i uzyskać wszelkie konieczne informacje, po czym zaklasyfikować je i ocenić.
- Voicebot wykorzystuje inteligentne algorytmy, dlatego może być wdrożony nie tylko do odbierania zgłoszeń od klientów. Rozwiązanie jest coraz częściej wykorzystywane w procesach rekrutacji. Voicebot przyjmuje zgłoszenia kandydatów, skanuje je i w zależności od wyniku (np. czy kandydat odpowiada wymaganiom procesu rekrutacyjnego) przesuwa do dalszego etapu rekrutacji lub odrzuca zgłoszenie, wysyłając spersonalizowany feedback do użytkownika.
Wdrożenie tego rozwiązania w firmie nie jest czasochłonne. Wystarczy wybrać dostawcę i odpowiednio skonfigurować oprogramowanie. Wszelkie działania voicebota są zapisywane, więc można do nich wrócić, przeanalizować i wdrożyć konieczne zmiany. Ta efektywna forma monitoringu jest kolejną zaletą cyfrowego asystenta.