Pozycjonowanie stron internetowych to termin, z którym spotykamy się zawsze, kiedy tylko poruszamy temat samego tworzenia witryn. Wiele firm świadomie rezygnuje z usług pozycjonerskich, a przyczyną takiej decyzji jest zazwyczaj zbyt mała konkurencyjność fraz. Większość przedsiębiorstw postanawia jednak skorzystać z umiejętności specjalistów z agencji marketingowych w celu zadbania o lepszą widoczność swojej strony w wyszukiwarkach. W tym wpisie postaramy się wytłumaczyć, czym jest pozycjonowanie, dlaczego jest potrzebne oraz w jaki sposób pomaga w skutecznym pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Zapraszamy do lektury!
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron WWW jak sama nazwa wskazuje, ma związek z ich pozycją. Mówiąc ściślej, chodzi tutaj o miejsce, które dana witryna zajmie na liście rankingowej w wyszukiwarce. Jest to o tyle ważne, że użytkownicy potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą, z pewnością nie przeglądają kilku kolejnych stron z proponowanymi stronami, ale skupiają się na tych, które wyświetlają się jako pierwsze. Wszystko działa na zasadzie fraz wpisywanych przez użytkownika w wyszukiwarkę. Przykładowo, jeżeli poszukuje on agencji marketingowej, zajmującej się pozycjonowaniem w danym mieście, prawdopodobnie wyszuka hasło „pozycjonowanie Lublin”. Wyszukiwarka podpowie mu wówczas przykładowe strony z ofertami firm, które spełniają jego kryteria. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma została odnaleziona przez użytkowników, musisz zatem zadbać o dobrą widoczność swojej strony WWW.
Pozycjonowanie stron WWW – jak poprawić widoczność swojej witryny?
Pozycjonowanie stron internetowych to zadanie, które warto powierzyć specjalistom. Dlaczego? Istnieje wiele nielegalnych sposobów pozycjonowania stron, na które łatwo natknąć się w sieci. Zazwyczaj reklamuje się je jako rodzaj pozycjonowanie przynoszący błyskawiczne efekty. Okazuje się jednak, że szybkość w tym wypadku nie idzie w parze z efektywnością, ponieważ po jakiś czasie wszystkie widoczne skutki takich działań jak System Wymiany Linków – po prostu znikną, a my sami zostaniemy narażeni na spadek pozycji lub inne „kary” nakładane przez Google.
Aby naprawdę skutecznie poprawić widoczność swojej strony WWW, należy przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość oraz pozwolić na odpowiednie działania specjalistom. Efektywne pozycjonowanie stron internetowych powinno opierać się m.in. na:
- jakościowym linkowaniu w obrębie witryny oraz poza nią (linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne);
- odpowiednio zoptymalizowanych obrazkach czy materiałach wideo;
- dodaniu mikrodanych;
- unikalnych, wartościowych treściach i regularnie aktualizowanych treściach, odpowiednio nasyconych wyselekcjonowanymi frazami kluczowymi;
- aktywności na w mediach społecznościowych.
Jak pozycjonowanie stron internetowych wpływa na pozyskiwanie klientów?
Rankingi w wyszukiwarce Google są tworzone na podstawie adresów URL, prowadzących do podstron, które w najwyższym stopniu spełniają wymagania internautów. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania są pewnego rodzaju odpowiedziami na ich pytania. Dzięki regularnym i odpowiednio opracowanym działaniom pozycjonerskim możesz sprawić, że Twoja strona WWW będzie wyświetlała się na szczycie list wyszukiwania, w momencie, kiedy użytkownik wpisze określone hasło związane z Twoją ofertą. W ten sposób trafisz do osób, które faktycznie będą zainteresowane Twoimi usługami lub produktami, zwiększając tym samym swoje szanse na to, że zwykli odwiedzający okażą się Twoimi przyszłymi klientami.
Pozycjonowanie stron WWW powinno przebiegać pod stałym nadzorem odpowiednio doświadczonej osoby. Jeżeli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu prowadzonym przez profesjonalistów, sprawdź ofertę jednej z lubelskich agencji marketingowych dostępną na stronie internetowej https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie/ i przekonaj się, jak wiele potrafi zmienić skuteczna strategia połączona z aktywnym działaniem!