Tworzenie sklepów internetowych z Design Cart

Autor:

W dzisiejszym artykule zajmiemy się zagadnieniami związanymi z tworzeniem sklepów internetowych. Temat ostatnio bardziej popularny niż zwykle, za sprawą panującej pandemii. Firmy handlowe masowo przenoszą się do sieci co stymuluje i tak już szybki rozwój e-commerce w Polsce. Co raz większa ilość sklepów internetowych powoduje, że mamy do czynienia z większą i silniejszą konkurencję. Razem ze znajomym z Design Cart opracowaliśmy cztery główne etapy otwierania sklepu internetowego. W zależności od tego z jaką agencją będziemy współpracować, będziemy mieli różny wgląd i wpływ na poszczególne etapy. Przejście przez nie jest jednak obowiązkowe dla każdego przedsiębiorcy planującego wejść do biznesu internetowego.

Szata graficzna sklepu internetowego

Szata graficzna sklepu internetowego to, to co widzi użytkownik po wejściu na nasz e-commerce. Kolory, zdjęcia, czcionka i jej formatowanie mają niezwykle duży wpływ na to czy klient zakupi u nas produkt czy też nie. Zaprojektowanie szaty graficznej obowiązkowo zlecamy specjalistą. Często zdarza się że przedsiębiorcy mają swoje oryginalne wizje, jednak gdyby zostały zrealizowane, użytkownicy nie poradziliby sobie z ich obsługą. Szata graficzna tworzona dla sklepu internetowego powinna być zgodna z panującymi obecnie trendami i przyjazna w obsłudze dla użytkowników. Wiele ciekawych sklepów internetowych możesz zobaczyć pod tym linkiem.

Wybór platformy dla sklepu internetowego

Kolejnym etapem jest wybór platformy e-commerce dla naszego biznesu. I tutaj mamy dość spory wybór. Możemy sklep wynająć w modelu SaaS. W takim przypadku płacimy abonament miesięczny za korzystanie ze sklepu internetowego oraz prowizję od zarobku. W tym modelu sam sklep nie należy do nas, nie mamy wglądy w jego mechanizmy, nie możemy dla nie go tworzyć też oryginalnych funkcji. Możemy jedynie korzystać z rozszerzeń, które udostępnia właściciel oprogramowania.

Kolejną propozycją są rozwiązania e-commerce komercyjne. Szczerze powiedziawszy są to najczęściej omijane rozwiązania z trzech powodów. Po pierwsze dają najczęściej takie same funkcje jak oprogramowanie opensource, po drugie często zdarza się że kod źródłowy jest zaszyfrowany co uniemożliwia nam zlecanie modyfikacji firmom trzecim, po czwarte zazwyczaj pisanie dodatków rozszerzeń jest znacznie droższe nić dla aplikacji opensource.

Trzecim rozwiązaniem i najpopularniejszym są rozwiązania opensource. To gotowe systemy o zazwyczaj szerokiej funkcjonalność oddawane za darmo. Programiści, webmasterzy dostosowują te platformy do potrzeb klientów, tworząc odpowiednią szatę graficzną, dopasowując funkcjonalność . Kod źródłowy jest otwarty i możemy zlecać zmiany innym firmom. Jest to najrozsądniejszy wybór, w większości biznesów e-commerce oraz najkorzystniejszy cenowo.

Istnieją jeszcze dedykowane rozwiązania w całości pisane na zamówienie na przykład w x-Cms.

Uruchomienie sklepu internetowego

Przedostatnim etapem tworzenia sklepu internetowego jest jego uruchomienie. W etap ten wchodzimy z już zaprogramowanym sklepem internetowym, który następnie uzupełniamy w produkty, kategorie. Dodajemy do niego wszelkie noty prawne jak regulamin zakupów, politykę prywatności. Na tym etapie konfigurujemy również metody płatności oraz metody wysyłek. Po zakończeniu tego etapu sklep jest gotowy do prowadzenia sprzedaży i obsługi klienta.

Promocja sklepu internetowego

Proces promocji sklepu internetowego zaczyna się od razu gdy tylko ten jest gotowy do użycia i nigdy się nie kończy. Promocja sklepu internetowego polega na szeroko pojętej reklamie sklepu e-commerce, w sieci internetowej oraz poza nią. Dzięki odpowiedniej promocji możemy pozyskać tysiące klientów. Gdy już sklep internetowy posiada klientów stałych, promujemy sklep by pozyskiwać kolejnych i umacniać swoją pozycję względem konkurencji.

Biznes internetowy tworzymy cały czas, przez cały okres jego egzystowania. Najtrudniejsze są jednak te pierwsze kroki, kiedy wszystko jest nowe i jesteśmy mocno uzależnieni od osób trzecich, ich wiedzy, ich zdolności. Nie mniej, jest to jeden z najbardziej opłacalnych biznesów jakie możemy otworzyć zwłaszcza, w obecnej pandemicznej rzeczywistości.

Skomentuj lub zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Czytaj więcej