Systemy ticketowe to świetne rozwiązanie dla każdego, komu zależy na sprawnej obsłudze kanałów telekomunikacyjnych. Ciągłość działania jednostek technicznych oraz biznesowych stanowi bowiem podstawę działalności każdej organizacji. Niekiedy nawet drobna usterka systemu operacyjnego czy sprzętu komputerowego może przerwać pracę nawet najbardziej sprawnych maszynerii. Z pomocą przychodzą systemy ticketowe, które odpowiadają na efektywne zarządzanie wszystkimi etapami komunikacji z klientem, ale nie tylko.
Czym jest system obsługi zgłoszeń?
Firmy, które chcą nieustannie rozwijać swoją działalność, powinny zapewnić jak najwyższy poziom satysfakcji klienta oraz doskonałą obsługę zainteresowanych. Niezbędne jest tu więc wprowadzenie systemu ticketowego, czyli systemu obsługi zgłoszeń. Jest to nowoczesny system, który zbiera w jedno miejsce wszystkie zgłoszenia klientów ze wszystkich kanałów komunikacji. Jednym z takich rozwiązań jest Helpdesk. Wprowadzenie systemu umożliwia efektywne zarządzanie procesem naprawy, wykonanie bieżącej analizy oraz ułatwia podjąć decyzję dotyczącą koniecznych działań naprawczych w newralgicznych obszarach firmy. System prowadzi tzw. inwentaryzację zasobów IT, co pozwala na dostrzeżenie błędów oraz wyeliminowanie ich. Całość wspierana jest przez IT Manager, czyli skuteczne narzędzie do zarządzania zasobami i procesami IT. Moduł ten zawiera predefiniowaną listę priorytetów, statusów oraz kategorii, co znacząco ułatwia pracę.
System ticketowy – dla kogo?
System ticketowy dedykowany jest dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od jego branży. Rozwiązanie coraz chętniej wybierane jest nie tylko przez firmy duże, ale i te średnie oraz mniejsze. System obsługi zgłoszeń doskonale sprawdza jako element wyposażenia w dziale obsługi klienta, a także we wszystkim contact center, gdzie kontakt pomiędzy firmą a klientem odbywa się za pomocą maila, Facebook Messenger, WhatsApp czy innych kanałów komunikacyjnych. Szczególnie ważny jest on w przypadku zgłaszania problemów bądź nieprawidłowości, realizacji zamówień, a także obsługi zwrotów i reklamacji.
System obsługi zgłoszeń – dlaczego warto?
Helpdesk IT to program, dzięki któremu każdy przedsiębiorca znacznie sprawniej zarejestruje zlecenia. Co ważne, będą one uporządkowane, dzięki czemu bardzo szybko można odszukać konkretną informację. System obsługi klienta pozwala też na sortowanie zleceń, co przełoży się na niepotrzebne opóźnienia oraz pozwoli uniknąć konfliktów – ustalenia z kontrahentami czy serwisantami widoczne są w systemie. System umożliwia także przydzielanie pracownikom zadań, dzięki czemu można śledzić, który z nich jest zajęty, a który czeka na dodatkowe zadanie.