Firmy, które nie stawiają na dobre strony internetowe, tracą olbrzymie ilości klientów każdego dnia. W tym przypadku sprawdza się często powtarzane powiedzenie, że jeśli nie ma cię w Internecie, to tak naprawdę nie istniejesz.
Niektórzy przedsiębiorcy boją się zlecić budowanie strony internetowej zewnętrznym podmiotom takim, jak choćby niejedno wirtualne biuro Warszawa, wyspecjalizowane w promocji online, ponieważ są przekonani, że nie stać ich na taką usługę.
Niejednokrotnie można jednak znaleźć biura lub freelancerów, którzy są w stanie przygotować ciekawą i skuteczną sprzedażowo stronę nie obciążającą nadmiernie budżetu. Trzeba tylko dokładnie określić zakres potrzeb. Warto również poznać wszystkie dostępne możliwości, zanim podejmie się finalną decyzję. Skuteczne sprzedażowo i tanie strony internetowe można bowiem stworzyć na kilka sposobów.
Co składa się na cenę strony internetowej?
Zanim przystąpimy do negocjowania z freelancerami lub agencjami, warto zadać sobie pytanie, jakie mamy wobec przyszłej strony oczekiwania – co musi się na niej znaleźć, czy ma być tylko wizytówką, czy również pełnowymiarowym sklepem online.
Strony typowo informacyjne są zdecydowanie tańsze niż sklepy – wymagają również mniej pracy i przygotowań.
Trzeba także wziąć pod uwagę, na ile samodzielnie jesteśmy w stanie zaangażować się w projekt. Czy mamy własnego fotografa, grafika i osobę od tekstów, a może część z tych zadań potrafimy wykonać samodzielnie? Każda z tych niezbędnych usług zlecanych u specjalistów to bowiem oczywiście dodatkowe koszty.
Strony internetowe – budowane samodzielnie czy z pomocą?
Nowoczesność stawia na działania online. Dlatego coraz częściej spotyka się szereg udogodnień dla przedsiębiorców, którzy chcieliby stworzyć samodzielnie strony internetowe, nie będąc doświadczonymi programistami. Czy to jest w ogóle możliwe?
Zdecydowanie tak. Wiele platform umożliwia budowanie stron internetowych na podstawie gotowych szablonów, które tylko dopasowuje się do potrzeb danego biznesu. Można wybierać z tysięcy dostępnych skórek, zmieniać układy poszczególnych części strony oraz uzupełniać teksty. Dzięki temu raptem w ciągu kilku godzin dostaje się przyjemną dla oka oraz w pełni funkcjonalną stronę, która naprawdę jest w stanie przynosić zyski dla biznesu, a przy tym nie nadwyręża nadmiernie budżetu.
Trzeba tylko wykazać się odrobiną cierpliwości i otwarcia. Warto skorzystać z szeregu poradników lub kursów online, które pokazują, jak przejść przez proces budowania strony internetowej z gotowych modułów. Wbrew pozorom to naprawdę nie jest aż tak skomplikowane i trudne, jak mogłoby się na początku wydawać.
Czy tanio znaczy dobrze? Co dalej zrobić z tanią stroną internetową?
Jeśli decydujemy się na współpracę z firmą taką, jak mediowe wirtualne biuro Warszawa, zyskujemy jednak coś jeszcze. Oprócz samej strony możemy bowiem później liczyć na wsparcie w marketingu. Nawet najlepsza strona, bez względu na to, czy jest tania, czy droga, nie przyniesie zysków, jeżeli nie zadbamy o jej pozycjonowanie i promocję.
Wyznacznikiem zyskowności strony jest bowiem wartościowy ruch, który się na niej pojawia, dający wymierne i solidne konwersje. Strona bez klientów jest martwa i nie zarabia na siebie.
Przy budowaniu taniej strony internetowej trzeba zatem od razu zastanowić się nad tym, jak dobrze zoptymalizować treści, wykorzystać frazy kluczowe. Powinno się połączyć stronę z fanpage’mi w social mediach, które pozwalają na budowanie taniego i skutecznego marketingu.
Samo zbudowanie strony to zatem stanowczo za mało. Jeżeli chcemy, żeby strona była tania, trzeba przemyśleć temat kompleksowo i znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie, które nie tylko pozwoli zaoszczędzić na początku, ale również da szansę na zarabianie na stronie w przyszłości.
Koniec końców strony internetowe to przecież wizytówki każdego przedsiębiorstwa. Ich budowa nie powinna być zatem traktowana wyłącznie jako koszt, ale bardziej jako długofalowa inwestycja.