Uważni obserwatorzy trendów internetowych z pewnością zauważyli ciągły rozwój branży e-commerce. Zarówno większe, jak i mniejsze sklepy posiadają własne serwisy, na których oferują sprzedaż swoich towarów. Wydaje się nawet, że wejście w świat handlu wymusza otwarcie się na nowoczesne technologie i handel drogą internetową.
Z tego powodu powstało wiele narzędzi, mających ułatwić prowadzenie internetowego biznesu. Jednym z nich jest PrestaShop. To jedna z wyjątkowo lubianych platform, ciesząca się wieloma niewątpliwymi zaletami.
Co to jest PrestaShop?
Jak wspomniano, jest to popularna platforma umożliwiająca utworzenie i prowadzenie sklepu internetowego. Należy do grupy narzędzi udostępnianych na licencji OpenSource, co oznacza, że można z niej korzystać za darmo. Co więcej, sklepy PrestaShop mogą być modyfikowane i dopasowywane zarówno pod potrzeby właściciela, jak i jego klientów.
Platforma nie wymaga od użytkownika posiadania umiejętności programistycznych. Samodzielne utworzenie platformy handlowej odbywa się z poziomu intuicyjnego panelu administratora. Prostota obsługi z pewnością jest niewątpliwą zaletą, która może przyciągnąć początkujących sprzedawców.
Upraszczając, można powiedzieć, że do utworzenia sklepu opartego o PrestaShop wystarczy domena i hosting.
PrestaShop – praktyczne rozwiązanie dla początkujących.
Przystępność platformy PrestaShop nie oznacza ograniczonych zastosowań. Jest ona rozbudowana o różne opcje. Dzięki temu jest uważana za uniwersalne narzędzie do prowadzenia internetowego handlu. W razie potrzeby funkcjonalność serwisu można zwiększyć dzięki instalacji dodatkowych modułów. Możesz znaleźć moduły darmowe, płatne lub nawet napisać jakiś samemu, o ile masz odpowiednie umiejętności. Dzięki nim możesz stworzyć dopasowany do swoich potrzeb sklep, wyróżniający się na tle konkurencji.
Sklep dla każdego.
PrestaShop to nie tylko platforma handlowa o szerokich zastosowaniach. Warto także podkreślić jej wielojęzyczność, czyli przetłumaczenie na kilkadziesiąt języków. Sklep można utworzyć w różnych językach, co pozwala na przyciągnięcie także zagranicznych klientów.
Handel na platformie może być prowadzony w wielu walutach, ceny zaś mogą być automatycznie przeliczane na walutę twojego kraju. Taka optymalizacja sprawia, że zakupy w sklepach opartych o PrestaShop są wygodne dla mieszkańców rozmaitych krajów świata.