Sprawnie działający sklep internetowy to szansa na posiadanie dobrze prosperującej firmy generującej zyski. A jednak, specyfika sklepu działającego w Internecie wiąże się z wieloma problemami, które mogą zakłócić działanie strony sklepu, a tym samym- uniemożliwić dokończenie procesu zakupowego lub też całkowicie zablokować możliwość przeglądania bieżącej oferty. Dlatego też na rynku pojawiła się usługa związana z monitoringiem stron internetowych oraz sklepów. Dzięki niej zawsze można trzymać rękę na pulsie. Na czym w praktyce polega taki właśnie monitoring?
Bieżące monitorowanie działania sklepu w sieci
Oferowany monitoring stron można tak naprawdę przetestować za darmo, co pozwala dobrze zapoznać się z usługą i ocenić, czy w przypadku naszego biznesu będzie ona odpowiednia.
- Monitoring polega na tym, że co minutę sprawdzana jest dostępność strony, którą obejmuje. W przypadku, kiedy pojawiłaby się jakakolwiek awaria- będziemy o tym informowani za pomocą smsa, połączenia telefonicznego lub też poprzez e-mail. Największą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość bardzo szybkiego wykrycia usterki, jeszcze zanim zobaczą ją klienci. Skraca to też czas potrzebny na naprawę awarii oraz minimalizuje straty związane z prowadzona kampanią marketingową.
- Wykrywanie awarii w tego typu usłudze zostało odpowiednio zaprojektowane tak, aby nie występowały fałszywe alarmy związane z dostępnością strony. Aby taki alarm się pojawił, dostępność strony musi zostać sprawdzona z kilku lokalizacji.
- Monitoring stron pozwala bardzo szybko oszacować jakość posiadanego hostingu. Dzięki możliwości jego weryfikacji można znacznie łatwiej podjąć decyzję o jego ewentualnej zmianie.
Zastosowanie w branży e-commerce
Monitorowanie sklepów internetowych bardzo dobrze sprawdza się w przypadku dużych sklepów, ale będzie też dobrą opcją do przetestowania dla mniejszych biznesów. Popularne i oblegane sklepy niestety często doświadczają sytuacji, kiedy ze względu na spore zainteresowanie ofertą w momencie dostawy, pojawia się za duże obciążenie serwera, a tym samym strona sklepu zostaje wyłączona. Dzięki monitorowaniu dostępności strony szybko można wyeliminować takie sytuacje. Co ważne, monitoring można zainstalować na wszystkich platformach sklepowych, a więc na platformie Shoper, Shoplo, Magento, Presta Shop i wielu innych.
Oprócz możliwości monitorowania dostępności strony sklepu w sieci, istnieje także możliwość monitorowania całego procesu w ramach danej aplikacji. Oznacza to, że możemy otrzymać powiadomienie także w sytuacji, kiedy wystąpi jakikolwiek błąd na stronie u użytkownika, podczas kiedy ten bierze udział w procesie zakupowym. Monitoring może także obejmować szybkość ładowania się strony sklepu.