Lead sprzedażowy to początek długiej drogi, której cel jest następujący: sfinalizowanie transakcji sprzedażowej.
Lead sprzedażowy — czym jest i jak je pozyskiwać?
Lead sprzedażowy to jedno z podstawowych pojęć, jeśli chodzi o szeroko pojęty marketing internetowy. W związku z tym warto zastanowić się, co oznacza “lead” i jak go pozyskać.
Lead sprzedażowy — co to jest? Podstawowe informacje
Lead sprzedażowy jest istotnym elementem w procesie zdobywania klientów, ponieważ daje on szansę na pomyślne przeprowadzenie transakcji. Takim leadem jest osoba lub firma, która wyraziła zainteresowanie ofertą przedsiębiorstwa; to właśnie ten element jest kluczowym punktem w procesie pozyskiwania klienta przez internet. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych odbywa się np. poprzez podanie danych kontaktowych; popularnym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji:
- wypełnienie formularza online,
- zapisanie się do newslettera.
Dzięki pozyskiwaniu leadów dział sprzedaży zyskuje możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem i przedstawienia korzyści wynikających z zakupu oferowanych produktów lub usług.
Jakie są popularne metody pozyskiwania leadów?
Aby skutecznie zdobywać potencjalnych klientów, ważne jest klarowne określenie grupy docelowej. Dopiero wtedy dział marketingu może skupić się na strategicznych działaniach. Istnieje kilka skutecznych metod pozyskiwania klientów, które warto wykorzystać:
- reklamy płatne na Google lub Facebooku: Wykorzystanie płatnych kampanii reklamowych na takich używanych na całym świecie platformach jak Google (Google Ads) czy Facebook (Facebook Ads) może skutecznie poprawić widoczność firmy, a tym samym pomóc w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. To doskonały sposób nawiązania kontaktu z osobami, które mogą być zainteresowane ofertą,
- formularze zgłoszeniowe na stronie internetowej: zamieszczenie formularzy zgłoszeniowych na stronie internetowej jest łatwym, a jednocześnie dość efektywnym sposobem na pozyskanie potencjalnych klientów. Dzięki zachęcaniu odwiedzających do podania danych kontaktowych firma jest w stanie stworzyć bazę danych z potencjalnymi klientami, którzy już pokazali, że są gotowi na dalszą komunikację.