Kampanie Google Ads (dawniej AdWords), to jeden z popularniejszych sposobów na zwiększenie widoczności firmy lub sklepu e-commerce w internecie. Dzięki reklamom Google Ads możemy szybko docierać do klientów zainteresowanych naszą ofertą, zwiększyć rozpoznawalność biznesu. Co jeszcze warto wiedzieć na temat wspomnianych reklam? Jakie są ich zalety?
Google Ads – co to jest?
Czym są reklamy Google Ads, dawniej AdWords? To reklamy płatne, które emitowane są w różnych miejscach w sieci. Reklamy mogą mieć formę tekstową, graficzną, wideo.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kampanii Google Ads? Rodzajów reklam, zalet, procesu optymalizacji? Szczegółowe informacje znajdziesz w poradniku: https://1stplace.pl/kampanie-google-ads/. My skupimy się na kwestiach podstawowych.
Rodzaje reklam Google Ads
Jakie rodzaje kampanii Google Ads wyróżniamy? W jakich miejscach wyświetlają się reklamy? Są to:
- Kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy widoczne są w wynikach wyszukiwania, na mapach Google, na stronach Partnerów.
- Kampanie w sieci reklamowej – kampanie wyświetlają się w sieci GDN, na którą składają dwa miliony witryn, portali, aplikacji, wideo.
- Kampanie Discovery – reklamy widoczne są na kartach Discovery, na YouTube, na Gmailu
- Kampanie w sieci produktowej – widoczność w karcie Zakupy, w wynikach wyszukiwania, w sieci reklamowej.
- Kampania promująca aplikację – wyświetlanie reklam w Google Play, w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania.
- Kampania wideo – widoczność na portalu YouTube, w aplikacjach, na stronach partnerów.
- Kampania Performance Max – reklamy widoczne w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, na YouTube, na mapach Google.
Google Ads – modele rozliczeń
Jak wygląda system opłat przy kampaniach Google Ads? Opłata naliczana jest za każde kliknięcie reklamy przez użytkownika. Taki system nazywamy ppc, czyli pay per click. Inną możliwością jest opłata za każde 1000 wyświetleń, czyli ppm – pay per mile. W przypadku kampanii wideo, opłata naliczana jest za obejrzenie minimum 30 sekund filmu lub całego nagrania – ppv.
Ranking reklamy
Jakie czynniki mają wpływ na ranking reklamy? Są to przede wszystkim trafność, przewidywany CTR oraz jakość strony docelowej. Istotne są również stawka, konkurencyjność, popularność danego zapytania.
Trafność reklamy
W jakim stopniu reklama jest dopasowana do zapytania użytkownika? Czy odpowiada jego potrzebom?
Przewidywany CTR
Przewidywany CTR określa prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy przez użytkownika. Określa szanse na to, że odbiorca, po wyświetleniu reklamy, kliknie link i odwiedzi naszą stronę www.
Jakość strony docelowej
W jak dużym stopniu strona www spełnia oczekiwania użytkowników? Czy jest zgodna z tym, co zamieściliśmy w reklamie? Czy na stronie znajdują się wartościowe treści? Witryna powinna być również zoptymalizowana pod kątem technicznym – szybko się ładować, działać bezawaryjnie.
Kampanie Google Ads – wzrost konwersji
Kampanie Google Ads to sposób, by w krótkim czasie zwiększyć współczynnik konwersji. Konwersję stanowić mogą:
- kliknięcie przycisku,
- zwiększenie liczby połączeń telefonicznych,
- sprzedaż,
- zwiększenie ruchu na stronie www.
W przeciwieństwie do pozycjonowania, którego celem jest zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, będącego procesem długotrwałym, poprawa widoczności w sieci następuje już po 24h.
Zalety Kampanii Google Ads
O zaletach kampanii Google Ads już trochę powiedzieliśmy. Dobrze zoptymalizowane, dostosowane do celów biznesowych kampanie dają szansę na wzrost konwersji. Co więcej, z rezultatów w postaci większej widoczności w sieci możemy cieszyć się niemal od razu po uruchomieniu reklamy.
Wśród innych zalet możemy wymienić:
- brak wytycznych Google co do minimalnej stawki,
- możliwość edycji kampanii w dowolnym momencie,
- możliwość zatrzymania kampanii,
- możliwość analizy skuteczności reklam.
Google Ads z 1stplace.pl – większa widoczność, odczuwalne efekty
Kampanie Google Ads to sposób, by sprawnie docierać do grupy docelowej i zwiększyć współczynnik konwersji. Musimy jednak pamiętać o jednym – takie reklamy muszą być w prawidłowy sposób zoptymalizowane, a ich skuteczność na bieżąco weryfikowana. W przeciwnym razie możemy szybko przepalić budżet, a tego byśmy nie chcieli.
Dobrze więc postawić na współpracę z osobami, które doskonale wiedzą, na czym polega reklama Google Ads. Wszystkim zainteresowanym polecamy agencję e-marketingową 1stplace.pl.