Wysoki poziom obsługi sprzedażowej i posprzedażowej powinien być priorytetem dla każdego sklepu internetowego. Zadbanie o sprawny przebieg transakcji, szybkie odpowiadanie na pytania i rozwiązywanie pojawiających się w trakcie obsługi problemów, może zachęcić klienta do lojalności i zaprocentować przy następnych zakupach.
Metody podtrzymania kontaktu z klientem
Do zdobycia nowych klientów wykorzystuje się szereg sposobów i niemałe środki w budżecie reklamowym. Tymczasem warto skorzystać z możliwości, by zacieśnić relację z raz zdobytym kontaktem i zyskać lojalność oraz regularne zakupy w przyszłości. Narzędzia z zakresu marketing automation (np. wykorzystanie technologii chatbot) sprawiają, że utrzymanie klienta technicznie staje się coraz łatwiejsze, a wiele procesów dzieje się automatycznie. Sklep online, który od razu po dokonaniu zakupu wysyła wiadomość z podziękowaniem, zyskuje na reputacji w oczach konsumenta. Jeszcze skuteczniej do częstszych zakupów zachęci propozycja rabatu na następną transakcję. To także doskonały moment, by poprosić o recenzję. Pozostawienie autentycznej opinii przez zadowolonego klienta jest jedną z metod budowania wzajemnej relacji na dłużej. Na portalu MarketingLink.pl znajdziemy więcej praktycznych informacji, jak zadbać o klientów, którzy już kupili.
Utrzymanie klienta – sposób na konkurencję
Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że każdy sprzedawca odczuwa coraz większą presję ze strony konkurencji. Przedsiębiorcy – od małego rodzinnego biznesu po duże sklepy online wiedzą, że zorientowane na klienta jest dzisiaj niezbędne do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Liczy się reputacja sprzedawcy, pozytywne opinie i skłonienie klienta do powrotu. Budując umiejętnie trwałe relacje z klientami, można liczyć na wzrost obrotów i zysków ze sprzedaży. W marketingu utrzymanie klienta polega na angażowaniu do dalszego nabywania produktów, a dzięki temu zyskuje się autentyczną przewagę nad konkurencją.
Sklepy internetowe wprowadzają programy lojalnościowe, które mają za zadanie zatrzymanie klientów na dłużej. Im bardziej rozbudowany program, tym większa szansa na utrzymanie jak największej liczby kupujących. Marketing retencji oferuje techniki do budowania zaufania i wytworzenia relacji opartej na lojalności relacji klient – marka do walki z konkurencją.
Zbudowanie trwałej relacji marka – konsument
Budowanie trwałych relacji to znakomity sposób na zwiększenie sprzedaży. Chociaż wielu sprzedawców zdaje sobie sprawę, że utrzymanie klienta jest bardzo ważne, to jednocześnie wiedzą, że nie jest to wcale takie łatwe. Do najtrudniejszych przeszkód należy tańsza oferta konkurencji. Niższe ceny w innych sklepach często powodują utratę sprzedaży na rzecz korzystniejszych cenowo rynków. Aby zmienić zwykłych konsumentów w lojalnych klientów, trzeba zainwestować w najnowocześniejsze programy do organizowania wyprzedaży, budowania lojalności i realizowania działań lojalnościowych. Efekty przynosi również śledzenie rynku i podnoszenie atrakcyjności swojej oferty, by skutecznie konkurować z innymi przedsiębiorcami.