Nowoczesne strony i sklepy internetowe oparte są na systemach CMS umożliwiających samodzielne modyfikowanie treści serwisu, bez znajomości programowania i konieczności użycia rozbudowanych narzędzi. Wybór konkretnego systemu CMS nie jest prosty, dlatego poniżej znajdziesz garść wskazówek, które pomogą Ci w podjęciu najlepszej decyzji.
Łatwa obsługa
Wybierając system CMS, zwróć uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim istotna jest prostota obsługi oprogramowania. Powinno ono być przyjazne oraz intuicyjne dla każdego użytkownika, nie tylko dla osób zaznajomionych z technologią, ale również tych, które nie miały wcześniej do czynienia z takim narzędziem. System powinien zostać skonstruowany w taki sposób, aby dodawanie i aktualizowanie produktów, treści, grafik czy wideo, wstawianie linków oraz wykonywanie dowolnych innych czynności na stronie było proste i wygodne.
CMS dostosowany do biznesu
System CMS musi być idealnie dostosowany do specyfikacji strony lub sklepu internetowego. Jeśli zamierzasz postawić prostą stronę firmową albo autorski blog, wystarczającym rozwiązaniem najpewniej okaże się WordPress. Jeżeli natomiast potrzebujesz oprogramowania do większego sklepu bądź platformy zakupowej, najlepszą propozycją jest np. PrestaShop o wysokiej funkcjonalności. Tak zaawansowane narzędzie jak PrestaShop, wyposażone w mnóstwo funkcji, może okazać się ciężarem w przypadku bardzo małych e-commerce, które nie wykorzystają nawet połowy potencjału systemu. To może z kolei prowadzić do tego, że niezoptymalizowane sklepy na PrestaShop będą działały wolno. Wybierając zatem CMS, należy wziąć pod uwagę, do czego konkretnie będzie on wykorzystywany. Kwestia ta wiąże się także z wyborem odpowiedniego hostingu, który obsłuży oprogramowanie. Na przykład, dobry hosting dla PrestaShop https://waynet.pl/uslugi/hosting-serwer-prestashop/ z łatwością obsłuży nawet bardzo duży, obfitujący w rozbudowany asortyment e-commerce, zapewniając wysoką wydajność, stabilność i bezpieczeństwo strony. Liczne badania specjalistów dowodzą, że prędkość działania e-sklepu jest wprost proporcjonalna do sprzedaży i zadowolenia klientów, dlatego kwestia odpowiedniego hostingu jest tak istotna.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
Ważną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy wyborze CMS-a, jest też bezpieczeństwo. Systemy zarządzania treścią są narażone na częste ataki w internecie, dlatego też należy poszukać informacji o zabezpieczeniach w danym oprogramowaniu. Dowiedz się zatem, co robi dostawca, aby naprawiać, identyfikować i zapobiegać tego rodzaju atakom i innym problemom związanym z bezpieczeństwem i stabilnością systemu. Sprawdź, jakie mechanizmy są wykorzystywane do zabezpieczania oprogramowania. Określ ich zgodność ze standardami OWASP.
Możliwość zwiększenia funkcjonalności CMS
Dobry CMS powinien rozwijać się wraz z Twoim biznesem. Nawet jeśli na początku nie planujesz mocno rozbudowanej strony albo sklepu z bogatym asortymentem, to w przyszłości może się to zmienić. Wybierz zatem oprogramowanie z możliwością poszerzania funkcjonalności przez dodatkowe moduły, które pozwolą zwiększyć użyteczność i możliwości witryny.