Prowadzisz swoją firmę i zastanawiasz się czym jest SEO? W poniższym wpisie znajdziesz informacje: jakie rodzaje tekstu wyróżniamy, ile kosztuje tekst zgodny ze standardami SEO oraz jakie są podstawowe zasady copywritingu. Odpowiednio dobrane testy na stronę mogą ją wysoko pozycjonować bez dodatkowych kosztów na reklamę.
Jakie rodzaje tekstu na stronę wyróżniamy?
Na stronie można rozróżnić kilka rodzajów tekstów. Zaliczają się do nich:
- Teksty eksperckie – to najbardziej pożądane artykuły w branży content marketingu. Są one bardzo wartościowe i podnoszą wiarygodność strony. Dodatkowo warto, aby były pisane przez specjalistów w danym temacie lub takie osoby, które zrobią dokładny research w danej dziedzinie.
- Teksty synonimizowane – są wykorzystywane do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Opierają się na tworzeniu konstrukcji, która bazuje na wyrazach bliskoznacznych, które umieszcza się w specjalnych nawiasach.
- Opisy produktów – to wpisy, których celem jest generowanie sprzedaży i co za tym idzie zysku.
- Teksty tzw. zapleczowe – znajdują się w nich linki, które mają postać anchorów.
- Teksty na blog – to artykuły na stronę, których długość powinna wynosić około 1500 słów. Wpis powinien przyciągać uwagę i mieć wartościową dla czytelnika treść.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://seo-services.pl/content-marketing/teksty-na-strone-www/.
Ile kosztuje tekst SEO?
Koszt tekstów jest silnie zależny od tego, wokół jakiej tematyki obraca się dana strona. Ma to bowiem wpływ na liczbę słów, które są potrzebne, aby napisać wyczerpujący artykuł. Poniżej przedstawione zostało, ile wynosi średnia długość tekstu w wymienionych wyżej kategoriach. Skrót ZZS oznacza znaki ze spacjami.
Co ważne dłuższy artykuł ma większą szansę, aby znaleźć się na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwarki Google. Obecnie użytkownik coraz częściej szuka wybranej frazy i wpisuje przy tym około 4-5 słów.
- Tekst zapleczowy – od 2 000 do 4 000 ZZS
- Tekst blogowy – od 4 000 do 8 000 ZZS
- Opis produktu – od 1 000 do 4 000 ZZS
- Tekst z synonimami – od 4 000 do 8 000 ZZS
- Tekst sprzedażowy – od 3 000 do 5 000 ZZS
Optymalizacja tekstu pod SEO, zawiera meta-title i meta-description, nagłówki, wyszczególnione słowa kluczowe, które wlicza się już w cenę.
Jakie są podstawowe zasady copywritingu?
Aby działania związane z tekstami na stronie były efektywne, należy trzymać się dokładnie podstawowych zasad webwritingu. Publikowane treści muszą być nie tylko wysokiej jakości, ale i poprawne językowo. Dodatkowo powinny być użyteczne dla czytelnika i nieść ze sobą wartość merytoryczną. Dzieje się tak, ponieważ odbiorcy szukają odpowiedzi w artykułach na nurtujące ich pytania.
Treść wszystkich tekstów powinna być także przejrzysta oraz czytelna. Warto, aby teksty skłaniały również do interakcji np. poprzez zadanie prostego pytania. Może to być na początku lub końcu danego tekstu. Skłania to czytelnika do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
Poniżej przedstawiamy kilka rad dotyczących webwritingu:
- Stosuj słowa oraz zwroty, które odnoszą się do meritum danego zagadnienia.
- Buduj przekaz w tekście tak, aby podkreślić walory danego produktu, wyróżniające go od konkurencji.
- Zrób dokładny research przed opisaniem danego produktu lub usługi.
- Zbadaj porządnie grupę docelową. Warto poznać głównych odbiorców, łatwiejsze stanie się wtedy napisanie dla nich wartościowego tekstu.
- Pomyśl o celu, do którego zmierzasz pisząc dany tekst – czasem warto ułożyć również konkretny plan działania.
Myśleliście kiedyś o zatrudnieniu profesjonalnej firmy do napisania tekstów na Waszą stronę www?