Wprowadzanie nowych produktów do swojego sklepu pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów, ale też utrzymać przy sobie stałych konsumentów. Pojawia się jednak pytanie, czym właściwie kierować się przy doborze nowego asortymentu? W co warto zainwestować, aby nie stracić pieniędzy, a wygenerować lub pomnożyć zyski? O tym, jak stworzyć dobrą ofertę dla swoich klientów, przeczytasz w poniższym artykule.
Wprowadzanie nowych produktów do swojego sklepu pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów, ale też utrzymać przy sobie stałych konsumentów. Pojawia się jednak pytanie, czym właściwie kierować się przy doborze nowego asortymentu? W co warto zainwestować, aby nie stracić pieniędzy, a wygenerować lub pomnożyć zyski? O tym, jak stworzyć dobrą ofertę dla swoich klientów, przeczytasz w poniższym artykule.
Dlaczego warto urozmaicać ofertę produktową?
Produkty, które znajdują się w ofercie naszego sklepu, zwykle cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Inwestujemy wyłącznie w towar, którego zakup ma szansę się zwrócić. Niemniej jednak nawet najlepsze, najbardziej lubiane przez klientów produkty trzeba uzupełniać nowościami. Jest to konieczne, ponieważ klienci lubią testować to, z czym wcześniej nie mieli do czynienia. Jeśli prowadzimy sklep ze środkami chemicznymi albo drogerię, warto zainwestować w specjalistyczne produkty, dostępne w hurtowni internetowej: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/chemia-niemiecka-hurtownia. Urozmaicenie oferty pozwoli pozyskać nowych klientów, ale też zatrzymać przy sobie osoby, które kupują u nas regularnie.

Czym kierować się, wprowadzając do sklepu nowe produkty?
Wiedząc, jak ważne jest regularne urozmaicanie oferty produktowej, warto poszukać odpowiedzi na pytanie: czym kierować się, dobierając do swojego sklepu nowy towar? Najważniejszym czynnikiem są oczywiście upodobania klientów. Wiele zależy tutaj od tego, jaka jest grupa docelowa, w której potrzeby chcemy trafić. Jeśli naszymi klientami są głównie osoby młode, to powinniśmy wybierać przede wszystkim produkty innowacyjne. Dla tej grupy wiekowej cena nie odgrywa znaczącej roli, dlatego możemy sięgnąć po towary z wyższej półki. Tymczasem w przypadku osób starszych lepszym rozwiązaniem będą produkty dobrze znane, które do tej pory nie znalazły się w naszej ofercie. W kontekście doboru asortymentu zwróćmy uwagę na:
- dostępność produktów,
- cenę detaliczną,
- wymiary/pojemność produktu,
- możliwość ulokowania konkretnych produktów w sklepie.
Dobieranie kolejnych produktów odbywa się metodą prób i błędów. Nie każdy wybór okaże się trafny, na co warto się przygotować, mając w zanadrzu akcję wyprzedażową. Ważne, aby kolejne zakupy przynosiły oczekiwane zyski w dłuższej perspektywie czasowej.
Nowe produkty zgodne z oczekiwaniami klientów
Jeśli planujemy poszerzyć ofertę produktową, powinniśmy przede wszystkim słuchać tego, co mają do powiedzenia nasi klienci. Niektórzy chętnie pytają o dostępność konkretnych towarów, inni nawet sugerują, co jeszcze włożyliby do koszyka. Jednym z częstszych błędów, popełnianych przez przedsiębiorców, jest niezbieranie opinii. W sytuacji, gdy klienci nie wyrażają własnego zdania wprost, możemy zapytać znajomych albo członków rodziny, jakie produkty chętnie kupiliby w naszym sklepie.
Tego typu porady to nic innego jak badanie rynku prowadzone przy ograniczonym budżecie i możliwościach. Informacji na temat tego, co preferują klienci w naszej branży, możemy szukać także na forach internetowych czy w mediach społecznościowych. Właścicielom może być trudno ocenić, co cenią sobie kupujący, zwłaszcza jeśli nie obsługują ich bezpośrednio.
Wysoka jakość, niska cena – czym się kierować, rozszerzając ofertę produktową?
Produkty marki premium? Niska cena nowego produktu? Czym właściwie kierować się, dobierając nowości do swojego sklepu? Obecnie cieszącym się popularnością trendem jest podążanie za jakością. Klienci są gotowi zapłacić więcej za produkty, które charakteryzują się wysoką wydajnością i skutecznością działania. Nie wszyscy są skłonni kupować tańsze zamienniki, które mogą, ale wcale nie muszą działać dokładnie tak samo.
Oczywiście, zasada ta nie dotyczy wszystkich klientów – niektórzy wciąż lubią oszczędzać, chcąc tym samym płacić mniej. Korzystna cena rzeczywiście może przyciągnąć nowych klientów, ale pamiętajmy, że w tym przypadku trudno będzie nam zorganizować akcję promocyjną, nie rezygnując przy tym z marży. Pułap cenowy nowych produktów nie powinien w znaczącym stopniu odbiegać od tego, jaki obowiązywał dotychczas.