Do kogo kierujesz swoje kampanie? Poznaj wagę cech pokolenia w procesie reklamowym

Autor:

Tworzenie kampanii reklamowych wydaje się proste. Wystarczy podkreślić zalety produktu lub usługi, znaleźć odpowiedni nośnik reklamy, a następnie czerpać korzyści z wypromowania swojej oferty. W rzeczywistości na proces tworzenia kampanii składa się wiele innych czynników. Jednym z nich jest określenie grupy docelowej. Dlaczego jest to takie ważne?

  1. Dlaczego grupa docelowa w kampaniach reklamowych jest tak ważna?
  2. Pokolenie x – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Kampania reklamowa przynosi rezultat, jedynie gdy dociera do odpowiedniej grupy. Tworzenie reklam „dla wszystkich” nie ma bowiem najmniejszego sensu. Konsumenci oczekują różnorodności i ofert stworzonych z myślą o ich potrzebach oraz upodobaniach, a nie o dostosowywaniu się do innych osób. Jeśli planujesz przygotować kampanię reklamową, powinieneś zatem ściśle określić grupę docelową, do której kierujesz swoje produkty lub usługi.

Dlaczego grupa docelowa w kampaniach reklamowych jest tak ważna?

Określenie grupy docelowej dla danego produktu lub usługi to jeden z pierwszych elementów tworzenia kampanii reklamowej. Dzięki wskazaniu, do kogo kierowana jest oferta, znacznie łatwiej dostosowuje się jej przekaz. Grupa docelowa dla produktów luksusowych ma bowiem zupełnie inne oczekiwania niż konsumenci, którzy dużą wagę przykładają do ceny. Podobnie jest w przypadku osób różniących się wiekiem oraz zamieszkujących w miastach i na wsiach. Trudno wyobrazić sobie na przykład ofertę telewizji kablowej kierowaną do mieszkańców małej miejscowości, w której dodatkowe kanały telewizyjne można odbierać wyłącznie za pośrednictwem satelity.

Grupa docelowa powinna być określona możliwie jak najdokładniej. Definiując jej styl życia, można stworzyć efektywniejszą strategię kampanii. Ważne jest przygotowanie przykładowej persony, dla której określi się wiek, płeć, miejsce pracy, sposób spędzania wolnego czasu, sytuację rodzinną, wartości w życiu itp. Im dokładniej opisze się personę, tym łatwiejsze będzie wczuwanie się w jej sytuację. Dzięki temu dział kreatywny może przygotować ciekawą reklamę, która zainteresuje odpowiednią grupę konsumentów. Dodatkowo twórcy reklamy uwzględnią w kampanii takie elementy jak kultura organizacji, jej cele i misja, by reklama działała wielotorowo. W ten sposób wypromuje się nie tylko sam produkt lub usługę, ale również całą markę.

Pokolenie x – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Jedną z grup, dla której tworzy się liczne kampanie reklamowe, jest pokolenie X. Jest to generacja, która jest młodsza od Baby Boomers, czyli osób urodzonych tuż po zakończeniu II wojny światowej. Jednocześnie jest starsza od Millenialsów, którzy obecnie wkraczają w dorosłe życie.

Pokolenie X jest dla wielu trudne do zdefiniowania, gdyż łączy w sobie cechy starszego i młodszego pokolenia. Z jednej strony nadal jest przywiązane do tradycji, z drugiej – chętnie korzysta z technologii i nowinek. Analizując zachowanie pokolenia X, można zauważyć, że wiele osób z tej generacji ma dość nonszalanckie podejście do życia. Generacja nie chce podchodzić do wszystkiego serio i szuka humoru tam, gdzie inni widzą jedynie problemy. Często przyjmuje się również, że pokolenie odrzuca system i autorytety, których przestrzegania i doceniania wymagają inne generacje.

W podobny sposób można opisać każdą inną część społeczeństwa. Każde pokolenie, każda grupa społeczna mają swoje oczekiwania, preferencje i wartości. Z tego względu kampanie reklamowe są tak zróżnicowane. To właśnie dostosowywanie ich przekazu do grup docelowych zmienia kształt akcji promocyjnych i innych działań podejmowanych w celach marketingowych.

Skomentuj lub zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Czytaj więcej