Strona internetowa to jedna z najważniejszych kwestii dotyczących obecności firmy w Internecie. Oczywiście, żyjemy w czasach social mediów, jednak nawet najlepiej prowadzony profil w mediach społecznościowych nie zastąpi nam pełnowartościowej strony www. Dlaczego? O tym poniżej.
Strona internetowa to przede wszystkim wizytówka naszej firmy czy osoby. To coś, czym chcielibyśmy się pochwalić potencjalnym kontrahentom. Powinna zawierać najważniejsze informacje na temat towarów czy usług przez nas oferowanych, a także zachęcać do kontaktu.
Co powinna zawierać dobra strona www?
Strony internetowe mogą być różne. Od prostych firmowych wizytówek, po osobiste blogi, portale informacyjne czy sklep internetowy. Szczególnie popularne w ostatnich czasach stały się projekty e-commerce. Oczywiście w dużej mierze spowodowane jest to pandemią koronawirusa, która zmusiłą także sceptyków do założenia sklepów online. Niezaleznie od tego, jaki typ strony internetowej jest nam potrzebny, powinniśmy zamieścić tam najbardziej wyczerpujące informacje na temat tematyki naszej działalności. Taka sama zasada działa przy sklepie online: w tym wypadku powinniśmy zadbać o jak najobszerniejsze i unikalne opisy naszych produktów. Co do blogów i portali informacyjnych, również w obecnych czasach powinniśmy zadbać o obszerne artykuł napisane zgodnie ze standardami, grafikami i podtytułami. Wszystko po to, by nasza strona www była dobrze odbierana przez algorytmy Google. Przede wszystkim, strony powinny być również proste w obsłudze. Oznacza to, że nawet niezaawanasowany użytkownik Internetu, łatwo znajdzie potrzebene dla niego informacje. Poza tym, powinniśmy ułatwić maksymalnie kontakt z nami. Stosujemy w tym wypadku przyciski dzwoniące, formularze kontaktowe itp.
Pozycjonowanie stron www
Nawet najładniejsze strona internetowa, której nikt nie obejrzy nie spełni swojego zadania. Tutaj przechodzimy do kwestii pozycjonowania i pierwszej przewagi własnej strony www na własnej domenie nad profilami na facebooku. Te nie pozycjonują się w taki sposób, jakbyśmy sobie tego życzyli. Ponadto nie możemy wybierać odpowiadających nam słów kluczowych. Pozycjonowanie to nic innego jak szereg działań, które mają wpłynąć na wzrost naszej pozycji w wyszukiwarkach Google. Składa się na to optymalizacja techniczna strony www, a także linkbuilding. Nie ma w tym żadnej tajemnej wiedzy, że najlepiej korzystać z usług firm, które kompleksowo zajmują się tworzeniem stron internetowych, a także usługami pozycjonowania, copywritingu i reklamy online. Jedną z takich agencji jest it-agencja.pl, działająca na terenie całego kraju i osiągająca coraz większe zasięgi.
Różne rodzaje działalności
Oczywiście, sklep internetowy możemy prowadzić na jakimś z zewnętrznych portali aukcyjnych czy ogłoszeniowych, portal informacyjny jak np. infodlapolaka.pl można tworzyć na Facebooku. Musimy jednak pamiętać, że wszelkie treści, które zamieszczamy na zewnętrznych serwisach nigdy nie będą należeć do nas. Tutaj przewaga posiadania wlasnego serwera/hostingu i domeny jest ogromna. Ponadto nie ma problemu by domenę, którą posiadamy z czasem rozwinąć o nowe działalności. Co więcej, do już istniejącego bloga czy portalu można w każdym momencie dodać moduł sklepu online, a jego dodanie będzie bezinwazyjne dla działania całego serwisu.