Kto nie zna billboardów? Są popularne w większych miastach i zwracają uwagę mieszkańców. Od dawna cieszą się dużym powodzeniem. Jest to świetny sposób na budowanie świadomości marki. Banery o doskonałej grafice, dużej powierzchni i na przykład z podświetleniem to przepis na sukces. W dodatku w dobrze dobranym miejscu, doskonale spełnią swoją funkcję reklamową. Citylight czyli CLP to z kolei nowoczesne i estetyczne nośniki, które pojawiają się w okolicach przystanków i innych ruchliwych miejsc. Ich stosunkowo niewielkie wymiary czyli 1,2 x 1,8 m sprawiają, że dobrze komponują się z przestrzenią miejską i nie są zbyt nachalne. I wreszcie efektowne murale, które współgrają z potrzebą wypełnienia przestrzeni miejskiej kolorami i estetyką, a często pojawiają się na wysokich ścianach budynków. Miasta i mniejsze miejscowości to dużo przestrzeni do wypełnienia i jeśli zrobi się to umiejętnie, można połączyć cel reklamowy z estetyką. Skuteczna kampania zewnętrzna buduje pozytywny wizerunek reklamodawcy i utrwala jego wizerunek w świadomości odbiorców.
Co decyduje o powodzeniu reklamy zewnętrznej?
Przede wszystkim ważna jest lokalizacja. Na przykład, jeśli chodzi o duże miasta, to zwraca się uwagę na punkty o dużym natężeniu ruchu, jak miejsca przy galeriach handlowych czy ruchliwych drogach. Takie banery są najlepiej widoczne, więc można spodziewać się najlepszych rezultatów. Kolejna niezwykle ważna rzecz to wybór nośnika reklamowego. Czy będzie to billboard, citylight, mural, telebim, a może reklamach na tramwaju? Oczywiście im większy nośnik, tym większych kosztów można się spodziewać. Liczy się też to czy będzie to statyczny przekaz, czy też dynamiczny jaki telebim. I wreszcie, sprawa niebagatelna, a zatem kreacja graficzna. To ona decyduje o tym, co chce się przekazać i jaki wpływ będzie miała na obserwatorów. Grafika przyciągająca uwagę i przekazująca esencję tego, co chciało się wyrazić, to naprawdę kluczowa sprawa.
Czy warto inwestować w reklamę outdoorową?
W dobie reklamy w sieci, takiej jak wyszukiwarki i reklamy na Facebooku, może się wydawać, że tylko reklama cyfrowa ma sens. Jednak nic bardziej mylnego, bo tradycyjne formy reklamy jak reklama outdoorowa, są nie tylko skuteczne, ale i dobrze widoczne na mieście. Jeśli chodzi o taką reklamę, to jest tutaj duże pole do popisu. Można wybierać spośród wielu formatów reklamowych, jak i lokalizacji. Daje to duże możliwości i wybranie najlepszej formy reklamowej dla danej marki. Aby wybrać odpowiedni format, grafikę i lokalizację swojej reklamy, warto skontaktować się ze specjalistami w dziedzinie reklamy outdoorowej, którzy oferują wynajem powierzchni reklamowych np. https://www.znajdzreklame.pl. Tylko ekspert do spraw reklamy outdoorowej doradzi najlepsze rozwiązanie. A jest nad czym myśleć, bo skąd wiadomo ile i jakie nośniki wybrać, a tym bardziej jak trafić z komunikatem reklamowym do potencjalnych odbiorców? Nie są to proste pytania i aby zaplanować skuteczną kampanię outdoorową należy wziąć pod uwagę wiele czynników dotyczących firmy i marki.