CRM w pracy handlowca – 6 przydatnych funkcji

Autor:

   |

Jeśli polityka firmy zakłada budowanie długofalowych kontaktów z klientami, musi swoich handlowców wyposażyć w odpowiednie narzędzia, takie jak np. dobry system CRM.

CRM jest skrótem od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Idea tej koncepcji wiąże się z zacieśnianiem więzi z odbiorcami, zbieranie informacji na ich temat i dopasowywanie oferty i produktów do ich potrzeb. Dobry program CRM dla handlowców pomoże zdobyć lojalność klientów. Powinien być wyposażony w jak najwięcej przydatnych funkcji. Przyjrzyjmy się w tym, których w dobrym systemie CRM zabraknąć nie może:

  1. Możliwość integracji z używanym w firmie programem handlowo-magazynowym

Dwustronna wymiana informacji gwarantuje, że handlowiec zawsze ma dostęp do aktualnych danych. Podczas rozmowy z klientem wie, czy konkretne produkty są dostępne, czy klient opłacił wszystkie faktury i kiedy złożył ostatnie zamówienie. Jednocześnie poprzez system CRM spływa informacja na temat zamówienia – również automatycznie. Handlowiec nie musi niczego przepisywać ręcznie. Na taką integrację pozwala m.in. system CRM enova365.

  1. Wszystkie informacje w jednym miejscu

W programie CRM znajdują się wszystkie informacje na temat każdego klienta, począwszy od podstawowych danych, po notatki handlowca na jego temat. Wszystko to jest uporządkowane i nie trzeba tworzyć różnych plików, a później przeszukiwać kilku dokumentów. Wszystko znajduje się w jednym miejscu, co znacznie ułatwia pracę i pozwala oszczędzić czas.

  1. Planowanie pracy

Kolejną funkcją, jakiej zabraknąć nie może, to możliwość planowania pracy. Podczas spotkania z klientem handlowiec ustala, kiedy następnym razem się skontaktują, kiedy zadzwoni lub napisze maila z ofertą. Można to od razu wpisać do systemu CRM i zaplanować w kalendarzu dostępnym bezpośrednio w systemie. Dzięki opcji planowania program przypomni w odpowiedniej chwili o zadaniu.

  1. Możliwość generowania raportów

Ta opcja jest przydatna zarówno dla handlowców, jak i ich przełożonych. Generowanie raportów pozwala zweryfikować, czy pracownik wywiązywał się z zaplanowanych zadań, jak często kontaktował się z klientami i z jakim efektem. Funkcja pozwoli również na generowanie raportów zbierających informacje o kliencie.

  1. Aplikacja mobilna

Większość handlowców odwiedza klientów w ich firmach. Oznacza to, że znaczna część pracy handlowca odbywa się poza biurem. Dlatego też wybierając program CRM, zwróćmy uwagę, czy możliwa jest praca mobilna. Aplikacja pozwoli na pracę dokładnie w taki sposób, jakby handlowiec był w siedzibie firmy. Ma dostęp do tych samych informacji i bazy danych. Na bieżąco też wprowadza notatki z każdego spotkania. Bardzo łatwo można znaleźć konkretne informacje także w trakcie rozmowy z klientem, kiedy ten zapyta na przykład o dostępność produktu.

  1. Integracja z pocztą

W dobrych systemach CRM istnieje opcja integracji z pocztą. Jak to działa w praktyce? Wystarczy, że znajdziemy w systemie CRM kartę danego klienta i od razu widzimy korespondencję. Dzięki temu nie musimy przeczesywać dziesiątek maili do innych osób, zanim znajdziemy potrzebną wiadomość. To ogromna oszczędność czasu.

Skomentuj lub zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Czytaj więcej