Budowa własnej strony internetowej to skomplikowane i bardzo czasochłonne przedsięwzięcie. Podejmując się go, musisz wziąć pod uwagę wiele istotnych kwestii, które będą miały decydujący wpływ na efektywne działanie tego narzędzia marketingowego. Jeśli nie czujesz się na siłach, żeby na własną rękę zrealizować tak trudne zadanie, możesz powierzyć je profesjonalistom tworzącym strony internetowe na zlecenie, ale nawet wtedy powinieneś nadzorować proces powstawania Twojej strony WWW, by upewnić się, że będzie ona spełniała poniższe kryteria.
Czego nie może zabraknąć na Twojej stronie WWW?
Efektywna strona internetowa to taka, która przede wszystkim działa bez zarzutu, czyli poprawnie się wyświetla na każdej przeglądarce, szybko się ładuje i nigdy nie pokazuje błędów. Zainwestuj więc w dobry, stabilny hosting, postaw na prosty, czytelny motyw graficzny bez zbędnych „wodotrysków” i nie zapomnij o module media queries pozwalającym na dopasowanie układu strony zarówno do ekranów komputerów, jak i wyświetlaczy smartfonów. Twoja strona WWW powinna też posiadać przyjazny UX, czyli design uwzględniający takie elementy nawigacyjne jak sticky menu (nieprzemijalne menu z maksymalnie dwoma poziomami rozwijania), breadcrumbs (ścieżki wskazujące przebytą drogę i aktualną lokalizację) i klikane logo (przekierowujące do strony głównej) – dla internautów takie szczegóły mają ogromne znaczenie. Dla Ciebie natomiast jako administratora, kluczowe znaczenie będzie miał wygodny system zarządzania treścią, umożliwiający łatwe i szybkie dodawanie, usuwanie oraz edytowanie treści. Zwróć więc uwagę na CMS, jaki oferuje wybrana przez Ciebie firma lub agencja web developerska jak Alterpage.pl.
O czym jeszcze pamiętać projektując stronę internetową?
Wszystkie strony internetowe, nawet niewielkie witryny typu landingpage pełniące rolę wizytówek, posiadają obecnie certyfikaty SSL, czyli protokoły gwarantujące szyfrowane połączenie z serwerem. Twoja strona też powinna posiadać taki certyfikat. Dzięki niemu zapewnisz swoim użytkownikom pełną prywatność transmisji danych i zwiększysz ich zaufanie do siebie, a przy okazji wesprzesz również działania SEO, ponieważ Google dużo przychylniejszym okiem patrzy na strony WWW spełniające standardy bezpieczeństwa.