Akredytacja jako narzędzie do poprawy jakości usług – jak działać skutecznie?

Autor:

   |

Chociaż coraz częściej możemy spotkać się z pojęciem akredytacji – nie wszyscy z nas wiedzą co dokładnie kryje się za tym słowem. O akredytacji szczególnie chętnie rozmawiają osoby związane z branżą usług – gdzie wiele czynności odbywa się szybko, dynamicznie, a osoby decyzyjne muszą wreszcie podjąć decyzję odnośnie upoważnienia kolejnych podmiotów do określonych działań. Akredytacje są więc rozwiązaniem dla osób, które nie lubią tracić swojego czasu – a skuteczne, pragmatyczne działanie stanowi dla nich priorytet codziennej pracy. Czym jest akredytacja, dlaczego tak mocno wpisuje się w branżę usług oraz kiedy warto z niej skorzystać? Przychodzimy z pomocą!

1. Czym jest akredytacja?

Akredytacja to nic innego jak formalne uznanie – przez upoważnioną jednostkę – kompetencji organizacji, działających w obszarze oceny zgodności (czyli między innymi jednostek inspekcyjnych czy certyfikujących) do wykonywania określonych czynności. Co to oznacza w praktyce? Akredytacja jest swego rodzaju udzieleniem pełnomocnictwa – a więc oświadczeniem, że dany podmiot posiada kompetencje niezbędne do wykonywania konkretnych, wskazanych w akredytacji zadań. Upoważnioną jednostką akredytującą jest Polskie Centrum Akredytacji (PCA), które może udzielić jej systemom, wyrobom, personelowi, różnego typu laboratoriom oraz innym jednostkom weryfikującym. Zdarza się, że pojęcie akredytacji jest mylone z certyfikacją – jednak to właśnie akredytacja jest formalnym uznaniem kompetencji jednostek, z kolei za certyfikację uznaje się potwierdzenie zgodności wyrobów, procesów czy usług przez stronę trzecią.

2. Weryfikacji jakości usług – jakie korzyści z tego wynikają?

Co daje weryfikacja jakości usług? Przede wszystkim pewność, że dany produkt, materiał czy żywność została wyprodukowana we właściwy, zgodny z normami sposób – przy pełnym poszanowaniu wszelkich standardów branżowych. Weryfikacja jakości usług daje pewność nie tylko nam jako przedsiębiorcom i usługodawcom, ale również naszym Klientom, że rzeczywiście prowadzone przez przedsiębiorstwo działania zostały sprawdzone – co więcej, uzyskały pozytywną opinię oraz dokument potwierdzający ten fakt. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie akredytacje mogą być tworzone w nowoczesnym systemie Ekobilet. Jest to nie tylko praktyczny system do sprzedaży biletów, ale daje również inne, przydatne przedsiębiorcom możliwości. W praktyce oznacza to nie tylko oszczędność czasu, energii i środków finansowych, ale również tworzenie akredytacji wygodnie i komfortowo – z dowolnego miejsca! Jako organizator wydarzenia możesz szybko, bezproblemowo i komfortowo udzielić akredytacji dziennikarzom, blogerom oraz wszystkim innym osobom, związanym z mediami – wysyłając bilet bezpośrednio z panelu systemu sprzedaży na wskazany e-mail i numer telefonu. Tym samym unikasz zbędnej korespondencji – jednocześnie stwarzając sobie szansę na uzyskanie większego rozgłosu organizowanego przez Ciebie wydarzenia, budując pozytywną relację z adresatem zaproszenia (możesz w pełni je spersonalizować, co z całą pewnością doceni osoba, której udzielasz akredytacji), a przede wszystkim zyskujesz wiarygodność w oczach Klientów, którzy zamierzają uczestniczyć w całym przedsięwzięciu. Jak mówi powiedzenie „kiedy stoisz w miejscu – cofasz się” – i rzeczywiście, w dzisiejszych czasach tak jest. Aby uniknąć wyprzedzenia przez konkurencję – warto poznawać nowe, interesujące rzeczy, a akredytacje (w dodatku z możliwością udzielenia ich przez wygodny system sprzedaży biletów!) stają się coraz bardziej doceniane przez świadomych, mających plan na swój biznes, przedsiębiorców.

3. Akredytacja a zaufanie klientów

Jeśli należałoby wybrać tylko jedną z wielu zalet akredytacji – z pewnością wielu z nas wskazałoby właśnie na budowanie zaufania z Klientem. To właśnie ono prowadzi przecież do sprzedaży – a więc do tego, czego oczekuje każdy organizator wydarzenia (niezależnie od tego czy jest to przedsięwzięcie sportowe czy też związane z kulturą). Obecność osób związanych z mediami na wydarzeniu sprawia, że zyskuje ono znacznie większy rozgłos – a oni sami wiedzą, że uczestniczą w czymś wyjątkowym, specjalnym, o czym być może napiszą gazety czy serwisy internetowe. Warto pamiętać jednak o tym, że budowanie wiarygodności w oczach Klientów jest procesem – na który składa się mnóstwo czynników. Im więcej kroków w stronę naszego Klienta poczynimy – tym większe prawdopodobieństwo, że nie tylko przyjdzie on na kolejne, organizowane przez nas wydarzenie, ale również zabierze ze sobą rodzinę czy przyjaciół.

Udzielanie akredytacji – choć dla części z nas może wydawać się skomplikowane – dziś jest na porządku dziennym. Korzystając z nowoczesnego systemu Ekobilet z łatwością zaprosisz na wydarzenie blogerów i dziennikarzy, budując tym samym pozytywną relację biznesową zarówno z nimi, jak i ze swoimi Klientami!

Skomentuj lub zostaw opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


Informacja: komentarze i opinie dodawane na forum są moderowane. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treśći zawarte przez użytkowników.

Czytaj więcej