Internet daje firmom bardzo dużo możliwości dotarcia do klienta i wpłynięcia na jego decyzje zakupowe. Możliwe jest, na przykład, skierowanie przekazu reklamowego do tych użytkowników, którzy weszli już w interakcję z Twoją ofertą. To właśnie remarketing. Dowiedz się, jak działa i dlaczego warto go stosować.
Czym jest remarketing?
Remarketing to jedna z form marketingu skierowana na klientów, którzy mieli już okazję poznać firmę. Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie ilości powracających klientów czy też zwiększenie współczynnika konwersji. Remarketing polega na wyświetlaniu na przeglądanych przez użytkownika stronach reklam firmy, na której stronie już wcześniej się znalazł lub w której dokonał zakupu. Istnieją różne opcje kierowania remarketingu oraz wyświetlania reklam, dzięki czemu pozwala on osiągać rozmaite efekty i trafiać do kilku grup klientów.
Jak działa remarketing?
Narzędzia do remarketingu są częścią arsenału Google, a konkretnie Google Ads. To właśnie w tym panelu można utworzyć kampanię przypominającą klientom o Twojej ofercie. Specjalny skrypt zapisuje ciasteczka (cookies) u użytkowników odwiedzających Twoja witrynę. Dzięki temu system wie na przykład, kto dokonał na niej zakupu, a kto ją opuścił bez finalizacji transakcji.
Remarketing pozwala skierować swoje kampanie do obu tych grup klientów i umożliwia precyzyjne określenie grupy docelowej. Istnieje wiele opcji pozwalających na tworzenie idealnie dopasowanych kampanii tego typu. Reklamy mogą mieć charakter statyczny (standardowy) – to znaczy prezentować taką samą treść dla każdego użytkownika – lub dynamiczny. W tym drugim przypadku treść jest dostosowana indywidualnie. Oznacza to, że w ramach reklamy wyświetlają się produkty oglądane przez użytkownika na Twojej stronie lub inne podobne towary czy usługi z tej samej kategorii.
Dlaczego warto stosować remarketing?
Remarketing to sposób na spersonalizowaną reklamę, która bardzo często przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Klienci niejednokrotnie szybko zapominają o ofertach, które przeglądali, a przypomnienie w formie remarketingu może ich skłonić do powrotu na stronę i dokonania zakupu, z którego wcześniej zrezygnowali. Dzięki odpowiednim ustawieniom kampanii można również przypomnieć się byłym klientom i sprawić, że dokonają kolejnej konwersji. To świetna baza do budowania długotrwałych relacji z konsumentami i jedna ze skuteczniejszych form reklamy, przekładająca się na zwiększenie sprzedaży. Szerokie możliwości stosowania kampanii remarketingowych sprawiają, że jest to bardzo wszechstronne narzędzie. To świetne uzupełnienie reklamy w wyszukiwarkach, pozycjonowania i innych działań marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorcę.
Czy remarketing się opłaca?
Remarketing to często bardzo opłacalny sposób na reklamę. Dzięki odpowiednim ustawieniom kampanii starannie dobrany przekaz trafia do określonych grup odbiorców. Reklamy są wyświetlane na podstawie aukcji w czasie rzeczywistym RTB (Real Time Bidding) – oznacza to, że o daną powierzchnię reklamową „walczą” różnie reklamodawcy, a wyświetlane są te treści, które mają największe szanse na sukces w danej sytuacji. W praktyce więc zaawansowane algorytmy dbają o to, aby Twoje reklamy nie trafiały w próżnię. Co więcej, reklamodawca płaci nie za wyświetlenia, a za każde kliknięcie. Jeśli więc przekaz nie wzbudzi zainteresowania, jego ekspozycja nic nie kosztuje. Ponadto można samodzielnie ustalać wysokość stawek i dziennego budżetu, aby kontrolować wydatki na kampanię.
Bardzo ważne jest również to, że efekty kampanii remarketingowej można łatwo monitorować. Google udostępnia różne narzędzia analityczne pozwalające weryfikować, jak radzą sobie określone rozwiązania. Dzięki temu można też z łatwością testować nowe pomysły w celu wyboru tych najlepszych, generujących największą konwersję. Tak jak w przypadku innych działań marketingowych, warto przy okazji remarketingu skorzystać z fachowej pomocy. Specjaliści najlepiej wiedzą, jak wykorzystać możliwości narzędzi Google Ads na korzyść przedsiębiorcy!