Infrastruktura IT to elementy wymagane do obsługi i zarządzania środowiskami IT w przedsiębiorstwach. Infrastruktura informatyczna może być wdrożona w ramach systemu chmury obliczeniowej lub we własnych obiektach organizacji.
Składniki infrastruktury obejmują sprzęt, oprogramowanie, komponenty sieciowe, system operacyjny i system przechowywania danych, z których wszystkie są wykorzystywane do dostarczania usług i rozwiązań informatycznych. Produkty infrastruktury informatycznej są dostępne jako aplikacje programowe, które działają jako uzupełnienie istniejących zasobów IT takich jak zdefiniowany magazyn oprogramowania lub jako rozwiązania online oferowane przez dostawców usług.
Hardware
Sprzęt obejmuje serwery, centra danych, komputery osobiste, routery, przełączniki i inne urządzenia. Obiekty, które mieszczą, chłodzą i zasilają centra danych, mogą być również włączone do infrastruktury.
Software
Oprogramowanie odnosi się do aplikacji używanych przez firmę, takich jak serwery internetowe, systemy zarządzania treścią oraz system operacyjny Linux®. System operacyjny jest odpowiedzialny za zarządzanie zasobami systemowymi i sprzętowymi oraz tworzy połączenia między całym oprogramowaniem a zasobami fizycznymi, które wykonują pracę.
Networking
Połączone elementy sieci umożliwiają jej obsługę, zarządzanie i komunikację pomiędzy systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Na sieć składa się łączność z internetem, zapory ogniowe i zabezpieczenia, a także sprzęt, taki jak routery, przełączniki i kable.
Zarządzanie infrastrukturą IT
Zarządzanie infrastrukturą IT to koordynacja zasobów informatycznych, systemów, platform, ludzi i środowisk. Oto niektóre z najbardziej powszechnych typów zarządzania infrastrukturą technologiczną:
Zarządzanie systemami operacyjnymi: Zarządzanie środowiskami, w których działa ten sam system operacyjny, poprzez dostarczanie treści, poprawek, dostarczanie zasobów i zarządzanie subskrypcjami.
Zarządzanie w chmurze: Daje administratorom chmury kontrolę nad wszystkim, co dzieje się w chmurze – użytkownikami, danymi, aplikacjami i usługami – poprzez zarządzanie wdrażaniem zasobów, ich wykorzystaniem, integracją i odtwarzaniem po awarii.
Zarządzanie wirtualizacją: Interfejsy ze środowiskami wirtualnymi i leżącym u ich podstaw sprzętem fizycznym w celu uproszczenia zarządzania zasobami, poprawy analizy danych i usprawnienia operacji.
Zarządzanie operacjami IT: Znane również jako zarządzanie procesami biznesowymi, jest to praktyka modelowania, analizowania i optymalizacji procesów biznesowych, które są często powtarzalne, bieżące lub przewidywalne.
Zobacz również: https://xledpro.pl/oferta/ekrany-led/